info@algarvetips.nl

Lees mee met het reisschema van Toon.

Toon kennen wij via de mail. Na wat mail contact hebben wij onlangs een leuk telefonisch gesprek gehad. Toon komt uit België en schrijft hele leuk blogs, waaronder een over de Algarve. Ben jij benieuwd hoe zijn reisschema eruit zag? Lees het hier.

De Algarve

Prachtige stranden. Gezellige stadjes. Ideaal voor een roadtrip. Tientallen mogelijkheden om je vakantie in het zuiden van Portugal in te vullen. Op deze manier deden wij het. Dit is zeker niet dé ultieme route door de Algarve. Wij negeerden interessante bestemmingen als Olhao, Faro en Albufeira. Maar we zijn er wel van overtuigd dat dit een leuke itinerary is voor 10 dagen in de Algarve.

Van deze reis verscheen ook een IGTV-video!

Dag 1: Aankomst

We landen op de luchthaven van Faro en kiezen een Fiat 500 als reisgezel voor de komende dagen. De eerste dagen verblijven we in Portimao. Leonie heeft een tophotel gevonden: Jupiter Marina Hotel in Portimao. Dit gunnen we onszelf graag voor de eerste dagen van de reis.

Het hotel is adult only, heeft een infinity pool op het dak, een (te) uitgebreid ontbijt en 2 prima restaurants.

Dag 2 + 3: Portimao

Portimao is een leuk stadje om te starten. Net zoals iedereen trekken we naar Praia Da Rocha, één van de grootste stranden van de Algarve. De eerste caipirinha is een feit. Op dag 3 verkennen we ook het oude centrum van de stad, de jachthaven en de promenade langs de Arade.

Twee eettips geven we graag mee. Aan de jachthaven ligt Faina, een Portugees visrestaurant. Bij Praia Da Rocha gaan we tweemaal naar de Italiaan Cletonina.

Dag 4: Praia Do Vau / Praia Joao D’Arens / Praia dos tres irmaos / Alvor / Bensafrim

Nu is het tijd om Portimao te verlaten. De volgende dagen verblijven we in een huisje in Bensafrim. Deze AirBnb is door een gebrek aan hygiëne geen succes. Voor de laatste dagen boeken we zelfs opnieuw een kamer in Jupiter Marina Hotel in Portimao.

Van de route naar Bensafrim maken we een kleine roadtrip met stops aan Praia Do Vau, Praia Joao D’Arens, Praia dos tres Irmaos en in het gezellig watersportstadje Alvor.

Dag 5: Cabo Sao Vicente / Praia do Cordoama / Praia do Amado

Het huisje valt tegen, dus dan maar veel uitstapjes doen. Op dag 5 rijden we naar het meest zuidwestelijke punt van Europa. Cabo Sao Vicente. Met de indrukwekkendste rotsen van de Algarve en ‘Letzte Bradwurst vor Amerika’.

Na onze braadworstlunch gaat het richting een heuveltop met zicht op Praia Do Cordoama en een namiddagje op Praia Do Amado.

Dag 6: Monchique

Net voor onze reis naar de Algarve werd de regio getroffen door enorm hevige bosbranden. De sporen waren nog duidelijk zichtbaar tijdens ons uitstapje naar bergdorp Monchique. Ontdek enkele leuke Monchique-tips op Algarvetips.nl!

Dag 7: Lissabon

Lissabon is niet bij de deur. Zo’n 3 uur rijden. Maar na enkele dagen stranden, rotspartijen en kleine stadjes hebben we hier wel zin in. Ik ben al een keer in Lissabon geweest, maar Leonie nog nooit. Reisgids Voets komt in actie.

Na een overheerlijke pizza bij PizzAria Lisboa doen we een toeristische wandeling met alles wat je moet gezien hebben. De pizza van tweesterrenchef José Avillez even laten zakken. Het zicht op Alfama, de kathedraal van Lissabon, de mythische tram 28 en Praca Do Comercio.

Dag 8: Lagos / Portimao

Zoals gezegd vertrekken we wat eerder uit onze AirBnb. Aan de verplaatsing naar Portimao koppelen we een bezoek aan Lagos. Een hippe stad met street art, de lekkerste burrito’s bij Beats & Burritos, gezellige terrasjes en een lokaal marktje waar we onze souvenirs inslaan.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om Ponte De Piedade te bezoeken. Maar daar hebben ze last van overtoerisme. Een gekend probleem in de Algarve, al krijgen wij er pas op dag 8 mee te maken.

Dag 9: Portimao

Jep, nog een dagje in Portimao. Op de laatste volledige dag is het chillen geblazen. Nog eens naar Praia Da Rocha, een ijsje eten bij de rivier en ’s avonds ons laatste avondmaal.

Dag 10: Loulé / Vertrek

Voor we terug naar Eindhoven vliegen stoppen we nog even in Loulé. Volgens mij het gezelligste stadje dat we bezocht hebben. Boven de vele steegjes hangen kleurrijke doeken gespannen. Zonnewering en versiering gecombineerd.

Loulé is een middeleeuwse stad met een hoop steegjes, een overdekte markthal en Café Q, een fenomenaal restaurant dat de koloniale smaken van Portugal bundelt op de menukaart.

Met een Mozambican Curry en een District Six Carrot Cake in de maag leveren we onze Fiat 500 in. Helemaal voldaan na 10 dagen Algarve.

Ook ben ik in Porto geweest lees hier meer: Mijn eerste artikel over Porto: https://www.gaateensvoets.com/mijn-ervaringen/europa/porto-under-the-bridge/

Mijn tweede artikel over Porto: https://www.gaateensvoets.com/mijn-ervaringen/europa/de-6-mooiste-uitzichtpunten-van-porto/

Meer lezen over de Algarve? bekijk dan de website www.algarvetips.nl

Mijn andere artikels over Portugal lees je hier:
– Fotoreeks: Under the bridge
– De 6 mooiste uitzichtpunten van Porto

Willen jullie meer blogs lezen van Toon? Bekijk ze hier: https://www.gaateensvoets.com/

Wij zijn fan van Toon! Volg hem ook op zijn Instagram pagina: https://www.instagram.com/gaateensvoets/