info@algarvetips.nl

Ik vertrek

Na jaren de Algarve te hebben ontdekt als vakantieganger heb ik in de zomer van 2021 besloten om er
helemaal te gaan wonen. Door de jaren heen leerde ik steeds meer leuke plekjes kennen en ben ik deze
tips gaan delen op mijn eigen website Algravetips.nl Dit is inmiddels uitgegroeid tot een site waar je als
vakantieganger je accommodatie, activiteiten en zelfs je auto kunt boeken. Dagelijks deel ik nieuwe tips
en komen er nieuwe activiteiten bij, je snap het al…reden genoeg om ook echt te vertrekken en mij nog
meer hierop te gaan richten.
Op 5 februari ben ik vertrokken vanuit Nederland met mijn eigen auto en zoveel mogelijk spullen wat
daarin paste. Ik keek er al jaren nar uit om een keer alleen een roadtrip te maken, maar toen het zover
was zat ik er best een beetje tegenop. Jaren geleden heb ik een roadtrip gemaakt in de zomer richting
Toscane om daar een bruiloft bij te wonen van een vriendin en dat ging mij toen gemakkelijker af.
Wellicht omdat het toen enkel voor een weekje was en nu voor een verhuizing en in de winter.

Dag 1

Bij het vertrek was het erg regenachtig er werd er code geel voorspeld. Na een rondje appen en bellen
met vrienden en familie wat wijsheid was wat betreft vertrek, heb ik toch alle moed verzameld en ben ik
vertrokken. Het huis wat ik gehuurd heb in de Algarve had ik nog niet in het echt gezien maar alleen via een video
call met vrienden die voor mij zijn wezen kijken. Tja, soms moet je de gok wagen, ik had ook al betaald
voor de periode dat ik nog moest vertrekken toen ik eenmaal in de auto zat heb ik toch maar direct wat
kilometers gemaakt. Weg uit het slechte weer en op naar mijn nieuwe casa!
Bij de eerst benzinepomp in België stonden de tranen al in mijn ogen. Gedachte als ‘’wat ben ik aan het
doen’’? ‘’Het roer om, helemaal alleen verhuizen naar een ander land’’ ‘’en wat een klote weer vandaag’’!
Maakte het even dat ik mijn tranen niet kon bedwingen.
Toen ik eenmaal voorbij Parijs reedt kon ik weer wat relaxter ademhalen en besloot ik een aardig stuk
door te rijden. Op aanraden van mijn zus heb ik het beste hotel geboekt in het centrum van Orleans in Frankrijk.
Na al die inspanning en de hele stap van vertrek mocht ik mijzelf best even verwennen wat helemaal is
gelukt in het mooie Empreinte hotel met lekker eten en een bezoekje aan de sauna!

Dag 2

Na een snel ontbijt…’’waarom eigenlijk snel wat ik had geen afspraak’’, ben ik vroeg vertrokken. Hmmm
het gevoel van snel ergens willen zijn, het gejaagde. Dit werd langzaam minder naarmate ik het zonnetje
tegemoet reed en met mijn zelf samengetelde roadtrip lijst op Spotify steeds meer genoot van mijn reis.
Viva la Vida! In San Sebastian verbleef ik het Avenida Hotel dicht bij het centrum en heb ik in de avond
het sfeervolle oude centrum bezocht waar je veel gezellige pinchos barretjes vindt. San Sebastian heeft
ook een mooi stadsstrand!

Dag 3

Ik bleef maar in gedachten houden dat ik het liefste in 1x door wilde rijden om gewoonweg snel bij mijn
nieuwe huis en vrienden daar ter plaatse te zijn maar dit is natuurlijk veel te lang wanneer je alleen
bent en dus werd mijn derde stop in Valladolid in Spanje!
Hier boekte ik het NH-hotel wat iets tegenviel maar in de avond maakte het gezellige centrum dit
helemaal goed!
De volgende dag had ik nog 600 km voor de boeg richting mijn eindbestemming ‘’Lagos’’. De wegen
werden mooier, het zonnetje scheen en ik werd steeds blijer. Gedurende de reis alleen heb je wel heel
veel tijd om na te denken maar ook om te genieten en nog meer het beste uit jezelf te halen.
Je komt er alleen maar sterker uit!
Eindbestemming Lagos! My new life!

Lagos wonen

Laat in de avond kwam ik aan bij mijn nieuwe appartement. Wat prachtig is! Twee grote slaapkamers,
een badkamer met bad, twee ruime terrassen en een tuin en dit allemaal met uitzicht op zee! Terug naar
Nederland? Ik moet er niet aan denken! Ik ben blij met de keuze die ik heb gemaakt.
Hoe het verder verloopt zie je op Instagram!

Gemaakte reiskosten (Schatting)
Dieselkosten Nederland Algarve: ongeveer €300 (ik rij een erg goedkope diesel)
Tolkosten Nederland Algarve ongeveer €150
Hotelkosten en eten en drinken: ongeveer: €450 (het is natuurlijk wat je er zelf van maakt)
Totaal €900
Je kan uiteraard ook andere routes rijden. Dit was de snelste. Wil jij meer weten stuur dan een mailtje naar info@algarvetips.nl